PruBSN lancar pelan takaful keluarga pertama di Malaysia


KUALA LUMPUR 25 Nov. - Prudential BSN Takaful Bhd. (PruBSN) hari ini melancarkan pelan takaful keluarga pertama di Malaysia iaitu PruBSN Ummah yang menawarkan perlindungan dan simpanan kepada pelanggan.


Ketua Pegawai Eksekutifnya, Azim Mithani berkata, pelan baharu ini juga direka khas untuk pelanggan beragama Islam dalam memenuhi keperluan rohaniah mereka.

Menurutnya, PruBSN Ummah merupakan produk takaful yang inovatif kerana membenarkan pelanggan mengeluarkan sebahagian pelaburan selepas lima tahun untuk menampung kos menunaikan haji.

"Jika berlaku kematian ataupun kecacatan kekal kepada pelanggan ketika menunaikan haji, PruBSN Ummah akan membiayai sebanyak RM3,000 untuk kos bagi melaksanakan Haji Badal (wakil).

"Selain itu mereka juga dilindungi khairat kematian sebanyak RM2,000. Pelan baharu ini mampu memberi ketenangan kepada bakal haji dalam usaha memperoleh haji mabrur," katanya.

Beliau berkata demikian selepas majlis pelancaran produk itu dan majlis meterai memorandum persefahaman (MoU) dengan Amanah Raya Bhd. (Amanah Raya).

Selain itu, pelanggan PruBSN Ummah boleh meningkatkan pelan mereka dengan menambah perlindungan komprehensif terhadap 36 jenis penyakit kritikal.

Tambahnya lagi, bagi menghargai pelanggan setia yang membayar mengikut jadual, mereka akan diberi bonus iaitu Elaun Haji sepanjang menunaikan ibadah tersebut.

Utusan Malaysia

0 comments:

Post a Comment